Ibens Mobile Høreklinik udvider med lokaler i Randers og har ansat en erfaren randrusianer til at drive klinikken.
Audiolog Iben Bak Møgelvang har siden 2019 drevet virksomheden Ibens Mobile Høreklinik, og siden da er kurven kun gået opad. Derfor har hun nu ansat audiolog Irene Louise Kjærgreen og lejet lokalerne i Vestergade 10B i Randers midtby, hvor borgere i området kan komme ind til høreprøver, rådgivning og service. Det fortæller Ibens Mobile Høreklinik i en pressemeddelelse.
»Iben og jeg har altid talt om at gå sammen, fordi vi har samme passion for faget og er et godt makkerpar. Nu var timingen rigtig, og så sprang jeg til. Jeg glæder mig til at blive en del af Ibens Mobile Høreklinik, der som uafhængig klinik giver mulighed for at vælge imellem alle mærker af høreapparater. Lyd er så svær at forklare, og det er en af de spændende ting ved jobbet,« siger Irene Louise Kjærgreen.
Som navnet antyder, er det primært en mobil høreklinik som kører ud til kunderne, der hvor det passer dem. Men det bliver altså nu også muligt at besøge klinikken i midtbyen.
Kendt i lokalområdet
Iben Bak Møgelvangs nye medarbejder er uddannet audiolog i 2010 og har stor erfaring fra høreklinikker blandt andet i Randers-området. Derfor kender mange allerede Irene Louise Kjærgreen, og det er en af grundene til, at valget faldt på hende, forklarer indehaver Iben Bak Møgelvang:
»Jeg ved, at Irene er en rigtig dygtig audiolog, som mange kører langt for at få hjælp af. Og så har vi begge et stort hjerte for at hjælpe folk med nedsat hørelse. Derfor var det et oplagt valg at åbne klinik i Randers, hvor jeg i forvejen har en stor kundekreds.«
Irene Louise Kjærgreen er også en del af CIREN, Cochlear Implant Referral Expert Network, som vurderer, hvornår en borger bør indstilles til Cochlear Implant-operation i stedet for at gå med høreapparater. Dermed kan andre høreklinikker fremover gøre brug af Irene Louise Kjærgreens viden på det område til rådgivning af deres kunder.
Samme service
De to audiologer tænker ens, når det kommer til servicering af kunderne, og derfor får de fremover den samme gode service som altid.
»Da der selvfølgelig ikke er nogen, der ønsker at gå med høreapparater, ligger det os begge på sinde at gøre besøget til en god og tryg oplevelse. Det, at jeg er ansvarlig for deres service, er noget af det, som jeg elsker i faget. Det forpligter en til at yde sit bedste hver dag,« fortæller Irene Louise Kjærgreen.
Og det glæder Iben Bak Møgelvang, som har ansat netop Irene Louise Kjærgreen, fordi hun ved, at de arbejder efter de samme værdier.
»Irene og jeg har det på samme måde: vi er ikke sælgere. For os er den vigtigste opgave at hjælpe borgerne med at få det høreapparat og den service, de har behov for. Servicen er lige så vigtig som høreapparatet, for hørelsen kan ændre sig på de fire år, der går mellem tilskuddene fra det offentlige, og derfor skal apparaterne også løbende justeres,« forklarer Iben Bak Møgelvang.
Afdelingen i Randers åbnede 1. oktober og er allerede klar til at tage imod kunder.