VisitAarhus og GudenåSamarbejdet skruer i 2024 og 2025 op for markedsføringen af Gudenåen over for tyskerne.

Gudenåen har et stort potentiale for at få flere tyske gæster til at besøge områderne omkring den 160 kilometer lange flod. Derfor har VisitAarhus sammen med GudenåSamarbejdet valgt at kaste ekstra kræfter efter markedsføringen af Gudenåen på det tyske marked, skriver VisitAarhus i en pressemeddelelse.

I en ny kampagnevideo ser man to par, der mødes ved Den Genfundne Bro i Horsens, hvor de vandrer. Længere oppe ad Gudenåen sætter de sig i kanoer og sejler mod den Blå Bro i Randers. I videoen er der særligt fokus på kanosejlads og den naturoplevelse, man får undervejs.

Den nye kampagne for Gudenåen er særligt målrettet de friluftsaktive tyskere, som sætter pris på oplevelser i naturen og har lyst til at være aktive. Derfor er det også især oplevelserne omkring Gudenåen, som er i fokus i kampagnen.

Videoen skal vække mulige gæsters interesse og lede dem ind på GudenåSamarbejdets fremtidige platform: oplevgudenaa.dk, hvor de kan se endnu mere om Gudenåen.

»Gudenåen er et af fyrtårnene i Jylland, når det kommer til naturoplevelser, og derfor kaster vi nu også endnu flere kræfter efter markedsføringen. Tyskerne udgør i forvejen en stor del af vores besøgende, men det tyske marked er kæmpestort, og derfor er potentialet meget større,« siger Pia Lange Christensen, der er direktør i VisitAarhus.

Hvis videoen henvender sig til tyskere. Hvorfor er den så på engelsk?

»Vi har valgt, at speak og tekst på videoen skal være på engelsk, da vi har erfaring med, at netop denne målgruppe responderer lige så godt på engelsk som på tysk. I nogle tilfælde endda en smule bedre. Samtidig giver det os mulighed for bagefter at kunne benytte videoen på andre markeder såsom eksempelvis Norge, Sverige eller Holland,« forklarer Johan Friis Bergholt, der er marketingchef hos VisitAarhus.

sra