Som et af de første elselskaber i Danmark giver Verdo nu kunderne mulighed for frit at vælge, hvordan de vil betale deres elregning.
Energikrisen har fået kunder landet over til at efterlyse afregning efter faktisk forbrug, så man kan slippe for de høje aconto-regninger.
Det budskab har man hørt hos Verdo, der nu tilbyder alle private el-kunder frit at vælge, hvordan de ønsker at betale for deres forbrug, skriver Verdo i en pressemeddelelse.
»Der har igennem de seneste måneder været et meget klart ønske fra kunderne om at kunne betale efter faktisk forbrug. Det lytter vi selvfølgelig til. Da vi ved, at der også er kunder, der ønsker at fortsætte med at betale aconto, har det været vigtigt for os at give kunderne mulighed for selv at vælge,« siger Henrik Bach Pedersen, der er salgs- og kundechef ved Verdo, i pressemeddelelsen.
Med det frie valg kan alle Verdos private el-kunder nu vælge, om de vil betale aconto hver tredje måned eller bagudrettet afregning efter faktisk forbrug hver måned.
Nye kunder kan allerede nu tilmelde sig den ønskede ordning, og eksisterende kunder kan fra 23. marts selv ændre deres betalingsmetode online via selvbetjeningen på MitVerdo. Det er gratis, og ændringerne sker med virkning fra næstkommende regning.
På den måde er der maksimal frihed, og det er en helt naturlig udvikling, mener salgs- og kundechefen.
»Jeg er glad for, at Verdo på den her måde kan være med til at vise vejen. Kunderne ved bedst selv, hvilken betalingsmåde der passer bedst til deres behov. Det er ikke noget, vi skal diktere, og teknologien er til det, så det er kun naturligt, at vi lader kunderne selv bestemme, hvilken løsning de ønsker,« siger han.
Han forudser, at den stigende efterspørgsel med tiden vil få flere elselskaber til at tilbyde lignende fleksible kundevilkår. Han tør dog ikke gætte på hvornår, da det er et tiltag, der stiller øgede krav til elselskabernes likviditet.